W związku ze zmianą w Ustawie o drogach publicznych, a konkretnie z artykułem 13b) (Art.  13b. [Opłaty za postój w strefie płatnego parkowania i śródmiejskiej strefie płatnego parkowania]), wdrażamy usługę realizacji pomiarów i badań parkowania w obszarach miejskich w polskich miastach. Analizy te są kluczowe z punktu widzenia wprowadzania zmian w strefach płatnego parkowania, w tym we wdrożeniu śródmiejskiej strefy płatnego parkowania.

Badania wykonujemy z wykorzystaniem samochodu patrolowego, wyposażonego w kamery ANPR do automatycznego odczytu danych o tablicach rejestracyjnych pojazdów, dzięki czemu mamy możliwość przeprowadzania analiz na dużych poligonach, na wielu ulicach w ciągu całej doby.

W ramach analiz, oferujemy:

  1. inwentaryzację miejsc parkingowych,
  2. pomiar parkowania wykonany w sposób automatyczny z wykorzystaniem samochodu patrolowego, wyposażonego w system kamer ANPR, który podczas przejazdu skanuje numery tablic rejestracyjnych zaparkowanych pojazdów i gromadzi je w bazie danych,
  3. badanie ankietowe przeprowadzone z kierowcami parkującymi samochody (ankieta PAPI lub CAPI).

Pomiar parkowania wykonujemy metodą patrolową, polegającą na przejeżdżaniu w równych odstępach czasu (interwał 1 godzina lub 2 godziny w zależności od możliwości terenowych) samochodem wyposażonym w kamery ANPR, skanujące wyznaczoną trasę w obszarze analizy. Podczas przejazdu skanowane i zapisywane będą numery tablic rejestracyjnych zaparkowanych na trasie pojazdów. Powstała w ten sposób baza danych o pojazdach parkujących w obszarze pozwoli na wyznaczenie odpowiednich parametrów parkowania:

  1. napełnienia powierzchni parkingowej, 
  2. rotacji pojazdów na miejscach parkingowych,
  3. średniego czasu postoju tych pojazdów. 

Interpretacja tych parametrów pozwoli na ocenę aktualnej sytuacji parkingowej w wyznaczonym obszarze oraz wnioski nt. konieczności wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu systemu parkingowego.