Charakterystyka projektu:
- wprowadzenie danych o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych i centrach logistycznych (założenia funkcjonalno-programowe pracy obiektów, pomiar generowanego ruchu),
- badania zachowań komunikacyjnych znaczących zakładów pracy w zakresie organizacji przewozów pracowniczych i przewozów towarów,
- badania zachowań komunikacyjnych mieszkańców obszaru opracowania w gospodarstwach domowych (próba badania ankietowego – 3% populacji, tj. około 6000 gospodarstw domowych),
- wprowadzenie do Systemu Informacji o Terenie (SIT) danych przestrzennych ze Studiów Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego (SUiKZP), Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP), strategii oraz studiów komunikacyjnych/ transportowych jednostek administracyjnych wchodzących w skład obszaru opracowania,
- pomiary natężenia ruchu drogowego,
- pomiary napełnień środków transportu zbiorowego,
- zakodowanie danych sieciowych i ruchowych od przewoźników działających na terenie aglomeracji oraz jej BOF (kodowanie: sieci, linie, rozkłady jazdy),
- multimodalny model ruchu w stanie istniejącym wraz z jego walidacją,
- opracowanie multimodalnego, wariantowego systemu transportu osób (indywidualnego, w tym rowerowego i zbiorowego) oraz ładunków,
- analiza stanu istniejącego,
- analizy procesów demograficznych,
- opracowanie wariantowych danych do rejonów komunikacyjnych z uwzględnieniem procesów demograficznych, procesów deglomeracyjnych, analizy atrakcyjności inwestycyjnej obszaru, analizy chłonności nowych terenów inwestycyjnych wg trzech scenariuszy rozwojowych: optymistycznego (pozytywnego), pesymistycznego (negatywnego) oraz neutralnego (realistycznego),
- opracowanie wielokryterialnych analiz wariantów układu drogowo-ulicznego dla obszaru opracowania z uwzględnieniem wskazań Białej Księgi Transportu.