Nazwa: Plan Mobilności dla Gminy Czernichów
Klient: Urząd Gminy Czernichów
Zakończenie: maj 2017
Charakterystyka projektu:
- Analiza wyników badań napełnień w autobusach komunikacji aglomeracyjnej przeprowadzonych przez ZiKiT,
- Inwentaryzacja tras autobusowych przewoźników prywatnych wraz z częstotliwością,
- Analiza dostępności pieszej i rowerowej do przystanków autobusowych na terenie gminy, ze wskazaniem ewentualnych „białych plam”,
- Wskazanie potencjalnych inwestycji z zakresu ciągów pieszych i rowerowych poprawiających dostępność do transportu zbiorowego na terenie gminy,
- Analiza możliwości wyznaczenia nowych parkingów Park+Ride, Bike+Ride oraz Kiss+Ride na terenie gminy w sąsiedztwie przystanków kolejowych lub autobusowych,
- Koncepcja obsługi gminy komunikacją autobusową,
- Propozycja działań miękkich w celu promowania podróży transportem zbiorowym, pieszych i rowerowych,
Nazwa: Plan Mobilności dla Gminy Słomniki
Klient: Urząd Miejski w Słomnikach
Zakończenie: luty 2017
Charakterystyka projektu:
- Przeprowadzenie ankiet zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gminy Słomniki za pomocą wywiadów w gospodarstwach domowych, proporcjonalnie do obszarów zamieszkania wraz z analizą wyników i raportem końcowym (próba co najmniej 6%)
- Pomiary liczby pasażerów wsiadających i wysiadających na przystankach kolejowych Niedźwiedź, Słomniki Miasto, Słomniki oraz Smroków, w ciągu jednego dnia roboczego - wszystkie pociągi,
- Analiza wyników badań napełnień w autobusach komunikacji aglomeracyjnej przeprowadzonych przez ZiKiT,
- Inwentaryzacja tras autobusowych przewoźników prywatnych wraz z częstotliwością,
- Analiza dostępności pieszej i rowerowej do przystanków kolejowych oraz autobusowych na terenie gminy, ze wskazaniem ewentualnych „białych plam”,
- Wskazanie potencjalnych inwestycji z zakresu ciągów pieszych i rowerowych poprawiających dostępność do transportu zbiorowego na terenie gminy,
- Analiza możliwości wyznaczenia nowych parkingów Park+Ride, Bike+Ride oraz Kiss+Ride na terenie gminy w sąsiedztwie przystanków kolejowych lub autobusowych,
- Koncepcja obsługi gminy komunikacją autobusową,
- Opracowanie szacunkowych prognoz wpływu podejmowanych działań zawartych w Planie Mobilności na zmniejszenie natężenia ruchu drogowego,
- Propozycja działań miękkich w celu promowania podróży transportem zbiorowym, pieszych i rowerowych,
Nazwa: Studium Mobilności Miejskiej dla Gminy Miasta Bochnia
Klient: Gmina Miasto Bochnia
Zakończenie: grudzień 2016
Charakterystyka projektu:
- Analiza możliwości upłynnienia ruchu na terenie Miasta Bochni
- Analiza podstawowych problemów komunikacyjnych na obszarze wstępnie planowanym do rewitalizacji w ścisłym centrum Bochni
- Wskazanie rozwiązań dotyczących zwiększenia ilości miejsc parkingowych, zwłaszcza w obrębie Śródmieścia Bochni
- Propozycja rozwiązań dedykowanych ruchowi rowerowemu przez wykonanie ścieżek rowerowych lub wydzielenie pasów ruchu dla rowerów, budowę parkingów przesiadkowych typu bike & ride
- Propozycja koncepcyjna i ocena zasadności utworzenia intermodalnego węzła integrującego/przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Bochnia
Nazwa: Plan Mobilności dla Miasta i Gminy Wieliczka
Klient: Gmina Wieliczka
Zakończenie: październik 2016
Charakterystyka projektu:
- Przeprowadzenie badań ankietowych zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gminy Wieliczka za pomocą wywiadów w gospodarstwach domowych, proporcjonalnie do obszarów zamieszkania wraz z analizą wyników i raportem końcowym (3% próba),
- Pomiary liczby pasażerów wsiadających i wysiadających na przystankach kolejowych na terenie Gminy, w ciągu jednego dnia roboczego
- Analiza parkowania: badania rotacji na wybranych 4 ulicach w centrum miasta, badania rotacji na P+R Park oraz identyfikacja źródła podróży i preferencji w wyborze środka,
- Analiza wyników badań napełnień w autobusach komunikacji aglomeracyjnej przeprowadzonych przez ZiKiT,
- Analiza dostępności pieszej i rowerowej do przystanków kolejowych oraz autobusowych na terenie Gminy, ze wskazaniem ewentualnych „białych plam”,
- Koncepcja sieci tras rowerowych na obszarze Gminy Wieliczka wraz z analizą planów gmin sąsiednich. Wskazanie potencjalnych inwestycji z zakresu ciągów pieszych i rowerowych poprawiających dostępność do transportu zbiorowego na terenie Gminy,
- Analiza możliwości wyznaczenia nowych parkingów P+R, B+R oraz K+R na terenie Gminy w sąsiedztwie przystanków kolejowych lub autobusowych w tym węzłów przesiadkowych na terenie gminy,
- Propozycja działań miękkich w celu promowania podróży transportem zbiorowym, pieszych i rowerowych.
- Koncepcja obsługi Gminy komunikacją autobusową.
Nazwa: Wieloletni plan rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta Katowice
Klient: Miasto Katowice
Zakończenie: maj 2016
Charakterystyka projektu:
- Przeprowadzenie badań ankietowych wraz z raportem i syntezą wyników
- Pomiary w transporcie zbiorowym i indywidualnym
- Budowa modelu symulacyjnego Katowic
- Opracowanie prognoz ruchu
- Diagnoza systemu transportowego miasta Katowice
- Określenie podstawowych kierunków działań w zakresie rozwoju infrastruktury systemu transportowego miasta Katowice
- Opracowanie wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta Katowice
Nazwa: Plan Mobilności dla Gminy Niepołomice
Klient: Gmina Niepołomice
Zakończenie: kwiecień 2016
Charakterystyka projektu:
- Przeprowadzenie ankiet zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gminy Niepołomice za pomocą wywiadów w gospodarstwach domowych, proporcjonalnie do obszarów zamieszkania wraz z analizą wyników i raportem końcowym (próba 5%),
- Pomiary liczby pasażerów wsiadających i wysiadających na przystankach kolejowych Podłęże oraz Staniątki, w ciągu jednego dnia roboczego - wszystkie pociągi,
- Analiza parkowania: badania rotacji na wybranych czterech ulicach w centrum miasta, oraz w sąsiedztwie przystanków kolejowych i wybranych pięciu autobusowych w kontekście nieformalnych podróży P+R,
- Analiza wyników badań napełnień w autobusach komunikacji aglomeracyjnej przeprowadzonych przez ZiKiT,
- Inwentaryzacja tras autobusowych przewoźników prywatnych wraz z częstotliwością,
- Analiza dostępności pieszej i rowerowej do przystanków kolejowych oraz autobusowych na terenie Gminy, ze wskazaniem ewentualnych „białych plam”,
- Wskazanie potencjalnych inwestycji z zakresu ciągów pieszych i rowerowych poprawiających dostępność do transportu zbiorowego na terenie Gminy,
- Analiza możliwości wyznaczenia nowych parkingów Park+Ride, Bike+Ride oraz Kiss+Ride na terenie Gminy w sąsiedztwie przystanków kolejowych lub autobusowych,
- Koncepcja obsługi Gminy komunikacją autobusową,
- Propozycja działań miękkich w celu promowania podróży transportem zbiorowym, pieszych i rowerowych.
Nazwa: Studium Powiatu Tureckiego
Klient: Gmina Miejska Turek
Zakończenie: październik 2015
Charakterystyka projektu:
- Ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych,
- Zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat),
- Badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat),
- Podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną,
- Opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza "0" i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym,
- Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego,
- Opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego.
Nazwa: Studium Aglomeracji Rybnickiej
Klient: Miasto Rybnik
Zakończenie: czerwiec 2015
Charakterystyka projektu:
- Wprowadzenie danych o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych i centrach logistycznych (założenia funkcjonalno-programowe pracy obiektów, pomiar generowanego ruchu),
- Badania zachowań komunikacyjnych znaczących zakładów pracy w zakresie organizacji przewozów pracowniczych i przewozów towarów,
- Badania zachowań komunikacyjnych mieszkańców obszaru opracowania w gospodarstwach domowych (próba badania ankietowego – 3% populacji, tj. około 6000 gospodarstw domowych),
- Wprowadzenie do Systemu Informacji o Terenie (SIT) danych przestrzennych ze Studiów Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego (SUiKZP), Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP), strategii oraz studiów komunikacyjnych/ transportowych jednostek administracyjnych wchodzących w skład obszaru opracowania,
- Pomiary natężenia ruchu drogowego,
- Pomiary napełnień środków transportu zbiorowego,
- Zakodowanie danych sieciowych i ruchowych od przewoźników działających na terenie aglomeracji oraz jej BOF (kodowanie: sieci, linie, rozkłady jazdy),
- Multimodalny model ruchu w stanie istniejącym wraz z jego walidacją,
- Opracowanie multimodalnego, wariantowego systemu transportu osób (indywidualnego, w tym rowerowego i zbiorowego) oraz ładunków,
- Analiza stanu istniejącego,
- Analizy procesów demograficznych,
- Opracowanie wariantowych danych do rejonów komunikacyjnych z uwzględnieniem procesów demograficznych, procesów deglomeracyjnych, analizy atrakcyjności inwestycyjnej obszaru, analizy chłonności nowych terenów inwestycyjnych wg trzech scenariuszy rozwojowych: optymistycznego (pozytywnego), pesymistycznego (negatywnego) oraz neutralnego (realistycznego),
- Opracowanie wielokryterialnych analiz wariantów układu drogowo-ulicznego dla obszaru opracowania z uwzględnieniem wskazań Białej Księgi Transportu.
Nazwa: Polityka transportowa Nadmorskiego Obszaru Funkcjonalnego obejmującego Gminę Miasto Kołobrzeg, Gminę Kołobrzeg, Gminę Ustronie Morskie
Klient: Gmina Miasto Kołobrzeg
Zakończenie: marzec 2015
Charakterystyka projektu:
- Pomiary natężenia ruchu drogowego
- Pomiary tranzytu
- Badania ankietowe mieszkańców obszaru
- Ocena funkcjonowania komunikacji miejskiej
- Ocena infrastruktury rowerowej i drogowej
- Charakterystyka stanu istniejącego
- Model ruchu
- Wielowariantowa koncepcja systemu transportowego NOF
- Rozwój sieci drogowej NOF, transportu zbiorowego
- Propozycja nowego systemu transportu zbiorowego – Lekka Kolej Nadmorska
- Polityka parkingowa
- Docelowy układ systemu dróg rowerowych
- Prognozy ruchu